Wednesday, December 4, 2013

XMAS


The countdown for Christmas has started and this weekend I'm going to decorate my home with a few simple decorations. This fir branch is the first item I found to decorate my home. I also bought a few paper stars in black, white and grey from House Doctor.
 
As promised I show you what I bought at Flavouriteslive (see here). Let me tell you how happy I am with my new beautiful concrete candle holder Mr Fahrenheit made by the talented Dutch designer Merel Bekking (click here to read more about Merel Bekking). It has been on my wish list for a long time and I finally bought it when I was in Amsterdam for the Flavourites event.
 
I also found some great items at the thrift shop: the 'disco' Christmas balls, the green chair that I will paint after Christmas and the dark green glass vintage Christmas tree foot that I love: it's hard to find and perfect for a smaller tree or branch.
 
For this year no big Christmas tree in our home, but some simple natural decorations with a touch of glitter. How about you? Have you decorated your home yet?
 
 
 
 
 
Mr Fahrenheit candleholder: Studiodewinkel, lamp: Hay
 star: House doctor
 
PS: happy Sinterklaas Celebration to every body : I'm going to enjoy it tomorrow !
 
 

8 comments :

  1. Ik wist gewoon dat je die kandelaar op Flavourites gekocht had, je vond hem al zo lang zo mooi he? Jij zal er vast wel weer mooi mee gaan decoreren. Mooi die tak, ik hou wel van rustige kerstitems. Wat een bijzondere voet heb je gevonden, prachtig! En jij hebt ondertussen al heel wat mooie stoeltjes op de kop getikt. Goed idee om nog even te wachten met schilderen ervan, hij staat zo mooi bij dat groen. Hier komen denk ik ook enkele rustige items met kerst te staan. Weltrusten voor straks Margreet!
    Pascale X

    ReplyDelete
  2. Geweldig dat je kandelaar hebt kunnen bemachtigen.... eindelijk Margreet! Hij staat prachig bij je andere spulletjes... je bent echt goed geslaagd!!! Bij ons ook geen over de top kerst hoor... ik kan ook erg genieten van een paar mooie details! Fijne sinterklaas vandaag en veel plezier met het decoreren van je huis xxx

    ReplyDelete
  3. Ik sluit erbij aan.. Gek genoeg heb ik helemaal niks met een opgetuigde kerstboom..
    Helaas de rest hier in huis wel, maar omdat wij ons huis in de verkoop gooien doen we het dit jaar niet.
    Ik heb een grote kerstboom en hulstboom in de voortuin staan waar ik takken van ga gebruiken en ik tuig mijn kristallen kroonluchter die boven de eettafel hangt altijd op.. Wat gouden kralenkettingen over mijn hoogglans witte 9-arms kandelaren en ik vind het wel mooi geweest..
    Fijne pakjesavond!

    ReplyDelete
  4. Het ziet er geweldig uit!! Precies waar ik ook van hou...
    De groene spijlenstoel vind ik ook stoer tussen de rest!

    Ons huis is al sinds afgelopen weekend in kerstsfeer gehuld, valt eigenlijk helemaal niet zo op! Overdaad schaadt dus dat zul je hier ook niet zo gauw aantreffen :-)

    Fijne pakjesavond
    X Els

    ReplyDelete
  5. Oh wat ziet het er super mooi uit!
    De combinatie van de mooie tak, geweldige betonnen kandelaar en de koperen bal, maken er een super mooi plaatje van!
    Super gedaan. Geniet van het stylen van je huis!
    Ps. Ik ben heel benieuwd waar je de House Doctor sterren gevonden hebt.
    X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooh Anneke: ik ben vergeten te antwoorden: de House Doctor sterren heb ik via By Zenz

      Delete
  6. Wauw, dat ziet er mooi uit Margreet! Stoere kandelaar en mooie styling!
    Liefs Cindy

    ReplyDelete
  7. stoere kerstcombi. En die kleur van de stoel....gaaf!!

    ReplyDelete